پیپکده | pipkadeh

فارکس چیست؟

ایجاد شده توسط تیم علمی پیپکده در مقالات 21 خرد 1403
اشتراک گذاری

فارکس یا بازار ارز خارجی، به معنای بازاری است که در آن ارزها تبدیل و معامله می‌شوند. این بازار به عنوان بزرگترین بازار مالی جهان شناخته می‌شود

فارکس یا بازار ارز خارجی، به معنای بازاری است که در آن ارزها تبدیل و معامله می‌شوند. این بازار به عنوان بزرگترین بازار مالی جهان شناخته می‌شود و معاملات آن بر اساس تبادل ارزها با یکدیگر در نرخ‌های متفاوت صورت می‌گیرد. فعالیت‌های فارکس بیشتر در اینتربانک، شرکت‌های چندملیتی، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و حتی افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌شود.

سشن معاملاتی به زمان‌بندی معاملات در بازار مالی اشاره دارد. در هر روز کاری، بازار مالی معمولا به چندین سشن تقسیم می‌شود که هر کدام شامل زمان‌های خاصی برای معاملات است. این سشن‌ها عبارتند از:

1. سشن آسیایی: که زمان‌بندی معاملات در منطقه آسیا را شامل می‌شود.
2. سشن اروپایی: که زمان‌بندی معاملات در منطقه اروپا را شامل می‌شود.
3. سشن آمریکایی: که زمان‌بندی معاملات در منطقه آمریکا را شامل می‌شود.

بازیگران اصلی در بازار شامل افراد و شرکت‌های زیر می‌شوند:

1. بانک‌ها و مؤسسات مالی: بانک‌ها به عنوان بزرگترین شرکت‌های معامله‌گر در بازار فارکس حضور دارند.
2. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای: شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صرافی‌ها و سایر موسسات مالی هستند.
3. تاجران خرده‌فروشی: شامل افرادی هستند که به عنوان تاجران خرده‌فروشی در بازار معامله می‌کنند، اغلب این افراد به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و ممکن است از طریق بروکرهای آنلاین به بازار وارد شوند.

نظرات (0)

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

GDPR

هنگامی که از هر یک از وب سایت های ما بازدید می کنید، ممکن است اطلاعاتی را در مرورگر شما ذخیره یا بازیابی کند، عمدتاً به شکل کوکی. این اطلاعات ممکن است در مورد شما، تنظیمات برگزیده یا دستگاه شما باشد و بیشتر برای اینکه سایت همانطور که انتظار دارید کار کند استفاده می شود. این اطلاعات معمولاً مستقیماً شما را شناسایی نمی کند، اما می تواند تجربه وب شخصی سازی شده تری را به شما بدهد. از آنجایی که ما به حق شما برای حفظ حریم خصوصی احترام می گذاریم، می توانید برخی از انواع کوکی ها را مجاز نکنید. برای اطلاعات بیشتر و مدیریت تنظیمات برگزیده خود، روی عناوین دسته بندی های مختلف کلیک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مسدود کردن برخی از انواع کوکی ها ممکن است بر تجربه شما از سایت و خدماتی که ما می توانیم ارائه دهیم تأثیر بگذارد.